Tampere-talo

Mika Nevalainen nimitettiin Tampere-talon liiketoimintapäälliköksi – ”Olen sekoitus konduktööriä ja kukkahattua”

Suomen suosituin kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo on nimittänyt liiketoimintapäälliköksi brändiosaajan ja liiketoimintojen kehittäjän Mika Nevalaisen. Kauppatieteiden maisteri Nevalainen on aiemmin työskennellyt markkinointi-, media- ja palvelualalla. Hän on toiminut muun muassa Kyron (nyk. Glaston) viestintäjohtajana sekä Fitran, Terve Median ja Trainer4Youn toimitusjohtajana. Viihde- ja kulttuurialalla hän on tehnyt mm. artistipromootiota sekä elokuvien tiedotusta, PR:ää ja kumppanihankintaa.

Nevalaisella on tiedossa laaja-alainen ja vaativa tehtävä. Liiketoimintapäällikkönä Nevalainen johtaa sekä talon yritysmyyntiä että ohjelmamyyntiä, jotka ovat yhtiön ydintoimintoja.

– Tampere-talo haki henkilöä, joka ottaa haltuunsa joko toisen tai molemmat näistä alueista. Koin että minulla on paljon annettavaa kummallakin tontilla. Olen sekoitus konduktööriä ja kukkahattua, joka ymmärtää digitalisaatiota, kuvailee Nevalainen.

Tampere-talo Oy elää vahvaa kasvukautta. Viimeisen viiden vuoden aikana yhtiön liikevaihto on kasvanut huimat 63 prosenttia, ja viime vuonna kulttuuri- ja kongressitalossa vieraili lähes puoli miljoonaa ihmistä. Kasvua on vauhdittanut muun muassa maailman ainoan Muumimuseon, à la carte -ravintola Tuhton ja Tampere-talo Shopin avaaminen talon tiloihin sekä uudet ja uudistetut kokoustilat. Yhdessä asiakkaidensa kanssa Tampere-talo tuo Pirkanmaan talousalueelle vuosittain jopa 35–40 miljoonaa euroa. Toiminnan seuraava iso kehitysaskel on Suomen ensimmäisen Marriott-hotellin avaaminen talon yhteyteen vuonna 2019.

– Haluamme syventää olemassa olevia asiakkuuksiamme, hakea kannattavaa kasvua ja etsiä rohkeasti uusia liiketoimintoja. Pyrimme kasvattamaan Tampereen kansainvälistä vetovoimaa sekä palvelemaan kotimaisia asiakkaitamme yhä elämyksellisemmin. Lisäksi haluamme toteuttaa rohkeaa ja nopeasti kokeilevaa ohjelmatuotantoa, joka innostaa niin kulttuurin kuin viihteen ystäviä. Meillä on oltava kykyä löytää ja synnyttää uusia ilmiöitä ja ohjelmakonsepteja, jotka koskettavat, itkettävät, naurattavat ja saavat haukkomaan henkeä, Nevalainen kertoo.

Nevalaisen mukaan yhtiön kasvu on syntynyt vahvasti kilpailulla alalla, mikä kertoo sekä tekemisen, asiakastyön ja palvelun laadusta että moniosaajien tiimistä. Hän toivoo, että tämä monipuolisen elämysbrändin mielikuva leviää nopeasti niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla.

– Tampere-talo on yllättänyt minut iloisesti niin asiakkaana kuin yhteistyökumppanina useita kertoja. Tapahtumissamme huokuu intohimo, henkilöstön rakkaus työhön ja halu liikuttaa asiakkaita. Olemme vahvan kehittymisen ja kasvun tiellä, mutta hereillä on pysyttävä ja kuluttajatrendejä seurattava tarkasti. Pidetään huoli siitä, että Tampere-talo yllättää jatkossakin!

Nevalainen aloittaa tehtävässä 1.8. alkaen.

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Jatkamalla eteenpäin hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Sulje