Tampere-talo

Konserttikävijäkysely 2017

Kyselyn mukaan konserttikävijämme ovat pääpiirteittäin erittäin tyytyväisiä mm. talon konserttitarjontaan, asiakaspalveluun ja viihtyisyyteen sekä lipunmyyntipalveluihin.

Tampere-talossa pidetään vuosittain laaja kysely konserttikävijöille. Tämän vuotinen kysely lähetettiin touko-kesäkuussa 4 viikon ajan kaikille sinä aikana talon konserteissa käyneille. Vastauksia saimme 529 kappaletta, kiitos!

Kyselyssä kartoitettiin kävijöiden tyytyväisyyttä konserttitarjontaan, asiakaspalveluun ja viihtyisyyteen, lipunmyyntipalveluihin, uutiskirjeeseen, ravintolapalveluihin, väliaikatarjoiluihin, Tampere-talo Shopiin sekä esitettiin tarkentavia kysymyksiä.

Tähän alle olemme keränneet joitakin keskeisiä palautteita sekä kysymyksiä ja niiden vastauksia. Muutkin palautteet, sisältäen Tampere Filharmoniaa koskevat, käsitellään ja niistä poimitaan hyviä ideoitanne ja korjausehdotuksia.


Tampere-talon UUDISTUKSET

Uudistukset saivat asiakkailtamme sekä ruusuja että risuja, kiitos kaikista näkökulmista!

Tampere-talo on viimeisen vuoden aikana uudistunut näyttävästi: Olemme saaneet uusia, monipuolisia kokoustiloja, uuden ravintola Tuhton, uuden aulapalvelutiskin, Tampere-talo Shop -myymälän ja kokonaan uudet tilat Muumimuseolle.  Edelleen kehitämme palveluita ja kuuntelemme herkällä korvalla kävijöidemme palautteita ja opimme uutta heidän kokemuksistaan.

”Kahvila- ja ravintolaremontti on onnistunut hienosti ja tehty kunnioittamalla Talon arkkitehtuuria samoin uudet upeat kongressitilat.”

”Hienoja uudistuksia olette tehneet ja erityisesti Tuhto-ravintola on ollut odotettu lisä tarjontaan, sitä on tullut käytettyä jo 5 kertaa ruokailuun lyhyessä ajassa. Samoin uudet lounget ovat lisänneet viihtyvyyttä. Olen Tampere-talon ”suurkuluttaja”, joten kaikki kehittäminen on otettu ilolla vastaan!”

 


Konsertit

Konsertteja koskevat palautteet käsitellään ohjelmatoimistossa.

”Suomalaisia iskelmä-pop-musiikin esittäjiä lisää ja ulkomaisia pop-esiintyjiä.”

”Toivoisin enemmän laadukkaita baletteja taloon sekä kevyempää ooperaa.”

”Konserttisalin akustiikka hieno, talon sijainti Helsingin suunnasta tulijan kannalta hyvä.”

Tampere Filharmonian musiikkikasvatustoiminta on osallistujille maksutonta. Koululaiskonsertit alakoululaisille tarjotaan ensisijaisesti tamperelaisluokille. Myös Vierailu Filharmonian arkeen -harjoitusvierailut ovat avoimia kaikille Pirkanmaan ryhmille päiväkotilaisista opiskelijoihin.

Ravintolapalvelut

Tampere-talossa vain Haru Barissa on väliajalla tarjolla pelkästään juotavaa. Kaikissa muissa myyntipisteissä (Tuhto, Majakka, Ison salin lämpiö sekä Duuri) tarjoillaan myös syötävää.

Väliaikatarjoilun leivonnaisten hinta määräytyy raaka-aineiden ja valmistustavan mukaan. Hintaan ei vaikuta leivonnaisen koko.

Kiitos palautteesta! Ravintola Tuhtossa ja Haru Barissa tarjoilemme juomia laseittain. Muissa myyntipisteissä käytössämme on Piccolo, koska juoma väljähtyy nopeasti ja konserttien välillä saattaa olla montakin päivää väliä. Näin voimme tarjoilla aina tasalaatuisia tuotteita kaikille kävijöille.

Kiitos palautteesta! Tuhtolla on kaksi merkitystä: toinen merkitsee veneen istuinlautaa ja silloin taivutamme sanan tuhdolla. Toinen merkitys on muumihahmon mukaan, Tuhto Homssuli, ja silloin taivutamme sanan Tuhtolla. Tämän perusteella taivutusmuodoksi on ravintolan nimessä valittu nimen omaan Tuhtolla.

Tervetuloa kuitenkin Tuhtoo! Meistä on todella mukavaa, että saamme nimellä aikaan myös keskustelua.

Lipunmyynti

Kiitos palautteesta! Useamman lipun ostaminen yhteen tapahtumaan ja useiden lippujen ostaminen useisiin tapahtumiin verkossa yhdellä kerralla on mahdollista tälläkin hetkellä.

Ostaessa lippuja pitää valita lippujen määrä alasvetovalikosta. Voit valita lippuja myös useista eri kategorioista ja lopuksi maksaa kaikki kerralla ostoskorissa.

Kiitos palautteesta! Toistaiseksi lippujen varaaminen ei ole käyttämässämme Lippu.fi-verkkokaupassa mahdollista. Joissain verkkokaupoissa varaaminen on mahdollista ja tutkimme jos asiaa voisi viedä eteenpäin myös meidän järjestelmässämme.

Tällä haavaa voit varata lipun asioimalla Tampere-talon lipunmyynnissä tai Kulttuurimyymälä Aplodissa.

Valitettavasti muutaman kerran on käynyt niin, että tieto lisäkatsomosta on tullut vasta jossain vaiheessa konsertin myyntiinlaiton jälkeen, jopa hyvin lähellä konserttia.

Pyrimme jatkossa tarkasti huolehtimaan siitä, että saamme tiedon lisäkatsomosta hyvissä ajoin ennen lipunmyynnin aloitusta.

Muut palautteet ja kysymykset

Ei ole. Uutiskirjeen voi tilata nettisivuillamme osoitteessa www.tampere-talo.fi.

Tampere Filharmonian konserteissa tämä palvelu on käytössä. Asiasta on otettu meihin yhteyttä aiemminkin ja tutkimme mahdollisuutta ottaa lastenhoitopalvelu käyttöön myös Tampere-talon oman tuotannon konserteissa.

Kiitos palautteesta! Konsertin kestoa ei usein ilmoiteta etukäteen, koska emme varmuudella tiedä sitä itsekään. Meillä on yleensä tiedossa aikahaarukka, jonka konsertti suunnilleen kestää mutta se voi muuttua vielä konsertti-iltanakin.

Tähän löydät lisää tietoa myös sivulta Usein kysytyistä kysymyksistä.

Kiitos palautteesta! Asia on meillä työn alla. Tulemme laittamaan nettisivuillemme kartan tai vastaavan toteutuksen, joka helpottaa wc-tilojen löytymistä sekä suuntaamista niihin wc-tiloihin, joissa on eniten tilaa.

Tutkimme myös voidaanko väliaikaa kenties pidentää.

Kiitos palautteesta! Tämä on ikuisuuskysymys niissä konserteissa, joissa kuvaaminen on sallittua. Suurimmassa osassa konsertteja se ei ole.

Osa konserttikävijöistä haluaa tallettaa muistoja sen ollessa mahdollista ja tiedämme, että toisia se häiritsee. Keskustelemme asiasta ja mietimme mikä ohjenuora tähän olisi paikallaan.

Kiitos palautteesta! Nopein tapa saada tietoa tulevista konserteista on liittyä kanta-asiakkaaksi. Kanta-asiakkaille lähtee tietoa heti tulevan kauden konserttijulkistusten yhteydessä ja pyrimme